پنج رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه یزد ایجاد می شود

در نشست اخیر شورای دانشگاه که روز دوشنبه سیزدهم تیرماه جاری در محل سالن شهید صدوقی دانشگاه تشکیل شد،راه اندازی پنج رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

در آغاز این نشست رییس دانشگاه یزد با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد فرخنده آن، رحلت نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد را به حاضران تسلیت گفت.

دکتر میبدی همچنین گزارشی از فعالیت ها و حرکت رو به جلو دانشگاه یزد ارایه کرد. در ادامه معاون دانشجویی دانشگاه نکاتی را درباره وضعیت سالن غذاخوری آزاد دانشگاه، برون سپاری خدمات رفاهی و لزوم همکاری دانشکده ها در ارایه برخی از خدمات رفاهی به دانشجویان نظیر ثبت نام وام دانشجویی به اطلاع اعضای شورا رساند. در این نشست همچنین تعدادی از مدیران گروه های آموزشی که به عنوان مدعو حضور داشتند به بیان دیدگاه های خود درباره مسایل جاری دانشگاه پرداختند.


در ادامه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با قرائت گزارش شورای تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، راه اندازی پنج رشته جدید تحصیلی را به بحث گذاشت که در نهایت اعضای شورا با راه اندازی این رشته ها به شرح ذیل موافقت کردند:


1- راه اندازی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده برق و کامپیوتر.


2- راه اندازی رشته علوم سیاسی گرایش اندیشه سیاسی در ایران در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم انسانی مشروط به تصویب سرفصل دروس این رشته در شورای گسترش آموزش عالی کشور.


3- راه اندازی رشته مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده هنر و معماری.


4- راه اندازی رشته جمعیت شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم اجتماعی.


5- راه اندازی رشته مهندسی کشاورزی گرایش خاکشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی یزد.


در پایان این جلسه رییس دانشگاه یزد با اهدای لوح های سپاس به حاضران از خدمات ارزشمند آنان در طول سال تحصیلی تشکر و قدردانی کرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا